måndag 25 januari 2016

Tysta tallrikar!

bild lånat fr nätet.
Hej! 
Idag skriver jag om mina favorit tallrikar!
Jag som många andra har ju haft en hel del tallrikar genom åren....och en del e ärvda, en del e loppisfynd, en del impulsköpta osv.
De sista tallrikarna som jag har haft de var så jäkla stora! Man åt ju som en stor häst! Gnääääääg ; ) Eller en del låter så högt när man skrapar tallriken!
Men så kom jag över ett gäng samlartallrikar från Gustavsberg ( bilden) av en släkting som tömt sitt  hus och gav mej dem i tron att det var något värde i dem.....
MEEEN icke sa Nicke!
Jag prova en sommar på loppis och tradera,men intresset för dem var klent, men så en dag tänkte jag att man kanske ska använda dem,det är ju lite julmotiv, men de är blåa, bra storlek är det, och de är "tysta", inget högt skrapljud alls!   Perfekt så de används jämt!
Så jag rekommenderar att ta ner samlartallrikarna som gammelmomma eller gammelfarmor har på väggarna och använd dem! Heta tips från bloggerskan!  Ha de gött! ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar