onsdag 24 februari 2016

Dikt från Auris 2016

Hej! Tänker skriva en dikt som jag läste i Auris nr 1 2016

Min värld snävas in
Människor omkring mig-intill mig-
Pratar och skrattar
Som på andra sidan en glasvägg.
Ibland söker någons blick min egen
Men glider förbi då den inte får
Det gensvar som väntas.
Musik låter inte längre som musik,
Barnskratt låter som hundgläfs.
Och fågelsång!
Alla ljud är metalliska, skärande.
Jag skruvar upp ljudet på mina hörapparater
För att alls förstå vad man säger
 Och det blir förfärligt liv inne i huvudet
Ljud från alla håll
Någon skrattar och jag rycker till
Som en örfil
Jag blir oändligt trött.
                                                 EWA

Så skrev EWA i Auris och jag vill delge mej den för den förklarar en hel del!
                                        Ha de gött!/ Bloggerskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar